Sosyal ağları ihmal etmek online itibarı olumsuz etkiliyor bunun için bir kaç ipucu

Sosyal ağların sayıları arttıkça işletmeler de farklı dijital platformlarda yer alarak, hedef kitlelerine tüm kanallardan ulaşmaya çalışıyor. eBizMBA Guide‘ın çalışmasına göre şu an günlük 30 milyon tekil ziyaretçiye sahip toplam 15 sosyal medya ağı var. Markalar da birbirinden farklı özelliklere sahip bu sosyal medya platformlarına uygun içerik üretmek için zaman ve emek harcıyor.
Firma olarak tüm bu uğraşlar sırasında zaman zaman bazı hesapları ihmal ediyor olabilirsiniz. Hatta markanızın online itibarını kaybetmemek için, bu ihmal ettiğiniz hesaplardaki mesajlara ve geri dönüşlere karşılık vermediğiniz bir noktada, bu hesapları iptal etmeniz gerektiğini düşünebilirsiniz.

Sosyal ağları ihmal etmek marka imajınızı zedeleyebilir

Markanızla müşterileriniz arasında bir bağ kurmak üzere açtığınız sosyal medya hesabınızda, örneğin Twitter’da hala profil fotoğrafınız bir yumurta olarak duruyorsa, bu durum kullanıcılar tarafından sosyal medya hesabınıza vakit ayırmadığınız şeklinde algılanır.
Sosyal medya hesabınızı ihmal ettiğiniz zaman, bununla ilgili hakkınızda kötü izlenim oluşması kadar, bu mecrada yapılan olumsuz yorumlara da müdahalede bulunamayabilirsiniz. Müşterilerinizin yaptığı olumsuz yorumları ve şikayetleri avantaja çevirerek onları tekrar kazanabilmek için hesabınızla ilgilenmeniz gerekiyor.
Peki sosyal medya hesaplarını daha aktif şekilde kullanmak için neler yapılabilir?

Her yerde olmak yerine hedef kitleyi takip etmek

İnsanların sosyal medya hesaplarıyla ilgilenmemelerinin sebeplerinden biri de hedef kitlelerinin söz konusu sosyal medya ağını tercih etmeyen bir kitle olmasıdır. Bu durumda en iyi yol, firmanızın hedefleri ile paralel bir sosyal medya profili oluşturmaktır. Bu nedenle herhangi bir ön çalışma yapmadan bütün sosyal ağlarda var olmak yerine hedef kitlenizi izleyerek onların tercih ettiği sosyal medya ağını keşfedebilirsiniz.

İçerik planı hazırlamak

Sosyal medya platformlarında aktif olabilmek için, bir sosyal medya içerik planı hazırlayabilirsiniz. Sosyal medyada etkileşim oluşturabilmek için içeriğinizin etkili olması çok önemli. İçeriği etkili kılmanın bir yolu da bunu doğru zamanda yayınlamaktır. Planınızı oluşturduktan sonra profilinizi takip etmeye ve paylaşımlarınızın zamanlamalarıyla meşgul olmaya başlayabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim aracı kullanmak

Hootsuite, Buffer gibi sosyal medya yönetim araçları size Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ ve bunun gibi platformları yönetmeniz konusunda yardımcı olabilir. Bu araçlar sayesinde tek bir platform üzerinden tüm sosyal medya ağlarınızı yönetebilirsiniz. Ayrıca, paylaşımlarınızı önceden zamanlayarak yayınlayabilirsiniz.

Bu Yazımı Paylaş Facebook +Google Twitter Digg Reddit

Bu yazı hakkında yorum yap

Sadece yazı ile ilgili yorumlar atınız.
Soru&Sorunlarınız için yorum kısmını değil İletişim kısmını kullanınız.

Back to top